کد خبر : 5487
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 14:02

با اخذ مجوز تبصره ماده 777 از وزارت کشور؛

زمینه استفاده از کمک های دولت برای احداث خط ۴ فراهم شد

زمینه استفاده از کمک های دولت برای احداث خط ۴ فراهم شد
با تایید مطالعات خط چهار از سوی وزارت کشور و اخذ مجوز تبصره 777 امکان استفاده از کمک های دولتی شامل اوراق مشارکت و... برای خط چهار مترو مشهد فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری سایه خاوران؛ خلیل الله کاظمی معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در این خصوص با اشاره به صحبت های مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در رابطه با تصویب مطالعات امکان سنجی خط چهار مترو مشهد در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ، گفت: براساس تاکید وزارت کشور از سال ۹۹ اجرای خطوط ریلی نیازبه اخذ مجوز تبصره ۷۷۷ دارد.

وی اضافه کرد: پیش از این شهرهای بزرگ کشور براساس طرح های جامع و تفصیلی خود اقدام به تعریف و مطالعه خطوط ریلی می کردند که وزارت کشور در برخی شهرها بدون توجه به میزان جمعیت و وسعت خود اقدام به تعریف خطوط ریلی می کرد، برهمین اساس برای رفع این ناهماهنگی، اخذ مجوز تبصره ۷۷۷ مد نظر قرارگرفت.

معاون عمران حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در این راستا شهرداری های شهرهای بزرگ کشور باید مطالعات خطوط ریلی، اتوبوس، تاکسی و درمجموع حمل ونقل عمومی خود را در بسته ای تهیه و درطرح جامع و تفصیلی شهرهایشان جانمایی و آن را برای تایید و اخذ مجوز تبصره ۷۷۷ به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال کنند، در غیر اینصورت از کمک های دولت بهرمند نخواهند شد.

کاظمی ادامه داد: برهمین اساس مطالعات خط چهارپس از تصویب در کمیته هماهنگی ترافیک مشهد(همتا) برای اخذ مجوز تبصره ۷۷۷ به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ارسال و در جلسه ای که با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، این مطالعات تایید و خط چهار مجوز تبصره ۷۷۷ را اخذ کرد که براین اساس می تواند از کمک های دولتی مانند انتشار اوراق مشارکت استفاده کند. استفاده از ظرفیت های ماده ۲۳

همچنین کیانوش کیامرز مدیرعمل شرکت قطار شهری مشهد نیز در این خصوص، اظهارکرد: تا سال ۹۹ اجرای خطوط ریلی نیاز به اخذ تبصره ۷۷۷ نداشت اما از سال ۹۹ که ما خط چهارمترو مشهد را آغاز کردیم وزارت کشور شهرها را برای احداث خطوط مترو ملزم به دریافت مجوز تبصره ۷۷۷ کرد.

وی اضافه کرد: برهمین اساس و برای استفاده از کمک های دولتی مطالعات خط چهار که توسط دو مشاور تخصصی تهیه شده بود پس از طی مراحل تصویب در شورای هماهنگی ترافیک شهر مشهد و اخذ مجوزهای پدافند غیرعامل و زیست محیطی و همخوانی با حمل ونقل عمومی شهر به وزارت کشور ارسال شد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: این مطالعات در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور که در تاریخ سوم آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و پلیس راهورکشور، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد ومعاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شرکت قطار شهری مشهد برگزار شد، بررسی و به تصویب رسید.

وی افزود: با تصویب مطالعات خط چهار، مجوز تبصره ۷۷۷ اخذ و برای احداث این خط می توانیم از تسهیلات دولتی، انتشار اوراق مشارکت و اخذ ماده ۲۳ جهت تامین مالی خط چهار استفاده کنیم.

پایان پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.